Det finns inget nytt under solen, så är det bara.
Johanna skrattade, min kille gymmar och ibland ståt han bara och flexar, spänner musklerna, hemma eller ute nånstans, sett honom göra det nere på snabbköpet.
Men nu hörde jag att detta är inget nytt. Platon, var inte bara en grekisk filosof, han var också guldmedaljsbrottare.
Och det finns tydligen noteringar i Aristoteles skrifter att Platon ibland löste ebatter genom att ställa sig upp, och just det, flexa musklerna.
Undrar om folk bara tystnade i ren beundran eller mer som jag med min kille, tystnade för att man vet att på knäppisar så biter inga argument?
