Blog

Det har blivit mesigare

Ja du skrattar, men det har det sa min kompis, det var mycket fräckare förr, nu är det så mesigt att man mår illa.

Tänk bara på detta med rökning. Förr rökte folk var de kände för, på jobbet, på restauranger, på flyget! Inga jäkla rökrutor eller rökrum heller, VARSOMHELST.

Nu för tiden dricker folk tramsiga drycker, latte med nötsmak, sojamjölk, bubbel te. Jag menar, förr tog man en whisky till lunch sen var det bra med det.

Folk hade guldklockor, eller i alla fall vad som såg ut som guld, med visare och glas. Nu är det digitala fula grejer helt i plast.

Människor snackade på telefon, som vuxna, nu sitter alla och gömmer sig bakom en skärm och skriver fjantiga chattmeddelanden.

Karlarna hade powesuits med axelvaddar, nu fjantar de omkring i mysbyxor och hoodies.

Fräckare förr.

 

You may also like...